tisdag 3 november 2009

Ja jag har bloggpaus jag vet!!

Jag har ju blogg paus vilket är väldigt behövligt men nu är jag arg. FLIPPAD DAMP! Jag är inte arg på någon utan på många och vilka är det jo alla vuxna som tydligen har glömt hur man behandlar barn!

Vi har dåligt omdöme och vi går omkring och skriker ord som Hora, Bög osv till varandra. Men när det kommer till er är det typ helt okej. ÖH VADDÅ? Är det okej att kalla sitt barn hora. Okej ni kanske inte säger du är en hora men när ni säger att vi klär oss "billigt" eller "horigt" blir vi kränkta precis lika som när någon ropar det till oss eller så, nej vi blir mer kränkta när det är ni som säger det. Varför, Jo för att ni är vuxna man lyssnar oftast atomatiskt mer på vuxna speciellt om det är ens egna föräldrar. Hur känns det att bli kallad billig eller horig av någon överhuvudtaget? Inte bra det vet jag. Men när ens mamma säger det då är det 10000000000 gånger värre man känner kniven hugga i hjärtat att hon älskar en inte som man är utan kläderna spelar roll. Även om ni säger det är för erat eget bästa för att vi inte ska bli våldtagna eller liknadet. Okej tack lixom! Visst ni kan varna oss men att säga att vi ser horiga eller billiga ut gör inte att man mår bättre på något sätt utan man blir riktigt sårad. Istället för att säga såna saker säg du kanske ska ta på dig lite mer kläder för du kan lätt bli våldtagen eller liknade. Men jag tänkte på en sak när detta hände mig. jag hade klänning nylonstrumbyxor och mina höga stövlar och skinjacka tror ja. Klänningen var nästan ner till knäna. Och min mamma sa att jag såg billig ut och jag tänkte bara tycker du även det på sommaren då jag springer runt i bara klänning som ibland kan vara kortare! Hon sa tydligen att jag såg billig ut för att jag kunde bli våldtagen eller vare va. Men det finns ju vissa vuxna som säger sånt till sina barn eller andra barn i sin omgivning utan att vilja varna för något. Så sjukt dåligt. SÅ FÖR I HELVETET ALLA VUXNA TÄNK PÅ VAD NI SÄGER!!!!! Vill ni att vi inte ska säga så till folk i vår omgivning säg inte så till oss!
Köss
Annie Lilja!

1 kommentar:

  1. Helt rätt annie!! jag håller med dig till 130%!
    /Hilda

    SvaraRadera